Hayırlısıyla bir Outlast oyununu daha bitirdik... Hiç lafı uzatmayalım ne olmuş, ne olmamış kısa kısa onlara değinelim.
Ses Tasarımı
İlk oyunun ses tasarımı son dönem oyunlara kıyasla bence zayıf kalıyordu. Bu oyunda o işi çok iyi kotarmışlar. En az Resident Evil 7 kadar sağlam olmuş diyebilirim. Atmosfere cuk oturmuş her şey. Korku türündeki bir oyun için ise müzikler muazzam güzellikte.
Grafikler
Grafikler ilk oyuna kıyasla epey iyi. Muhteşem mi? Değil. Ama kesinlikle sırıtmıyor. Abuk subuk bir görüntü yok yani ekranda. Oyunun başlarında grafikler bana fazla iyi gelmişti -bilhassa kapalı alanlar- ama oynadıkça anlıyorsunuz ki o kadar da iyi bir grafiği yok bu oyunun. Zaten grafik için de oynanmaz böyle bir yapım. İlk oyun Unreal Engine 3'ü kullanıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Outlast 2 için kimisi UE3, kimisi UE4, kimisi UE3.5 kullanıldı diyor. Bana daha çok UE3 -bir nevi modifiye edimiş hali de olabilir- kullanılmış gibi geldi. Ama ilk oyunla aralarında kesinlikle grafiksel açıdan fark var.
Tasarım & Oynanış
Şimdi gelelim hakkında en çok yazı yazacağımız bölüme. Kimi kesim bu yapımı beğenmiş, kimisi hiiiç beğenmemiş. Ben beğenen taraftayım. Spoiler vermeden hikaye kısmına değinelim biraz.
Gerek ilk oyun gerek Whistleblower ek paketinin sonlarını göz önünde bulundurduğumda ben bu oyunun sonu için çok fazla beklentiye girmemiştim. Kimi arkadaşlar hikayeden hiçbir şey anlamadık, şununla bu ne alakaydı demiş ama hikaye bağlanıyor. Dil, dini öğelerin yoğunluğundan ötürü biraz ağır ona katılıyorum. Ama hikaye kesinlikle bağlanıyor. Notların tamamını okursanız neyin ne ile alakalı olduğunu anlarsınız. Ha, taşların oturmadığı yerler yok mu? Var. Onu da muhtemelen ek paket ile anlatacaklardır. Hikaye bölümünde sürekli bir merak uyandırması çok güzel kotarılmış diye düşünüyorum. Benim hikaye bazında oturmamış olarak düşündüğüm kısım final yine çok sönüktü. Anlatım hakikaten başarısızdı ama o başarısızlığa rağmen merak dürtüsünü korumayı başarabilen bir yapım olmuş Outlast 2. Karakterin kimi noktalarda verdiği tepkileri absürd buldum açıkçası.
Oynanış konusunda kimileri silah kullanamamayı eleştirmiş. Yani bu oyunun olayı zaten oyuncuyu savunmasız bırakmak. Fakat hasımlarımıza bazı sahnelerde şişeyle, çatalla vs. dalabilseydik fena olmazdı diye düşünüyorum. Survival temasını oyuncuya hissettirme açısından daha başarılı olabilirdi. Karakter tamamen savunmasız bırakılınca ister istemez karakterle bütünleşme olayı ortadan kayboluyor. Oyunda bolca kovalamaca var ama bunlardan bir tanesinin sonu -ki yanlış hatırlamıyorsam oyunun ortalarında bir yerlerde geçiyor bu bahsettiğim sahne- anlamsız gelmişti bana. Belki de uykulu bir haldeyken oynadığım için öyle gelmiştir. O nedenle şimdilik orayı eleştirmeden geçelim.
Outlast 2'deki en iyi şey ne derseniz geçiş sahneleri derim. Oyun iki farklı haritada geçiyor. Birinci dünya demoda gösterilen kasaba, ikincisi ise bir okul. Tarlada birilerinden kaçarken bir anda kendinizi okulun bir köşesinde buluyorsunuz ve bu sahneler arası geçişler inanılmaz başarılı. İşin sinematik olmaması da ayrı bir tat katmış oyuna. Bölüm tasarımlarını sevmeyen arkadaşlar olmuş. Açıkçası genel olarak ben başarılı buldum. 1-2 noktada nereye gideceğinizi bulamıyorsunuz ama o da çok yıpratmıyor insanı. Biraz kurcalayınca halloluyor her şey. Beğenmeyen arkadaşların söylediği gibi bir tasarım yapılsaydı, kabak gibi nereye gideceğimiz belli olsaydı sandbox atmosferi çok baskın olacaktı. Bence survival türü için büyük bir eksidir böyle bir şeyin olması. İlk oyunun üzerine hiçbir şey koymamışlar demek büyük zalimlik. Her şeyi geçtim ilk oyun tek mekandı bu oyun koca bir kasaba + okulda geçiyor. Ki okulda bile dönüp dönüp aynı yerlerde dolanmıyoruz birkaç sahne hariç. Gizlenme mekaniklerini çeşitlendirmeye çalışmışlar. Daha doğrusu gizlenebileceğimiz öğelerin sayısını artırmışlar ama ben oyun boyunca toplasan 3-4 defa kullanmışımdır bu noktaları. Yani ilk oyundaki kapalı alanda olmanın, kaçacak bir yerin olmamasının getirdiği dezavantaj bu durumda -oyunun açık alanda geçmesinden ötürü- avantaja dönüşmüş. Hiç bir yere saklanmadan da bitirebilirsiniz oyunu. Fazla jumpscare sahnesi yok. Birkaç noktada burada şimdi bir şeyler fırlar diyorsunuz ve fırlıyor ama baymıyor oyunun bu yönü kesinlikle. Hikayenin sonuna doğru benim biraz içim bayıldı çünkü taşlar yerine oturmuştu. Neyin ne olduğunu, karşınıza ne çıkacağını anlıyor hale geliyorsunuz notların hepsini okuduysanız.
Önemli anları kamerayla kaydetme özelliği getirilmiş yeniliklerden birisi olarak. Oyunun başlarında bu özellik dikkat çekiciydi ama bir süre sonra kayıt süresinin yavaşlığından ötürü amaaan moduna giriyorsunuz. Kamerayla -ses ölçeğini aktif hale getirerek- hasımlarınızın nerede olduğunu bulabiliyorsunuz.
Bana göre Outlast 2 korku/hayatta kalma oyunundan ziyade gerilim oyunudur. Geriyor ama korkutmuyor. Çok fazla kovalama sahnesi vardı acaba bunlar bir şekilde çeşitlendirilebilir miydi diye düşünmedim değil açıkçası. Oyunun sıkıcı olduğundan değil ama oyuncuyu şaşırtma açısından farklı yollara belki başvurulabilirdi. Bu oyunda kameranın pili daha çabuk bitiyor gibi geldi bana. Su gibi cayır cayır bitiyor bildiğiniz. Bu özellik gerilim adına oyuna yakışmış bence. Bandaj muhabbeti var yaralanınca. Açıkçası düşmanla karşılaştınız mı 2 bilemediniz 3 hamlede yere seriyorlar sizi. Olmasa da olurmuş. Stamina muhabbeti gelmiş ama koca oyunda karakter 1 defa yoruldu. Yani öyle aşırı bir etkisi yoktu oyuna.
Resident Evil 7 mi Outlast 2 mi?
Açıkçası RE7'yi bitirdiğimde "Vay be." demiştim. Bu demek değil ki Outlast 2 kötü bir oyun. Bence çok farklı kulvarlarda oyunlar. İkisini de oynamadım hangisine başlasam diyorsanız önce RE7 derim. Gel gelelim konsol oyuncusuysanız Resident Evil 7'nin fiyatı hala 200 küsür liralarda PS Store'da. İyi bir bilgisayarınız varsa Outlast 2'nin Steam fiyatı 49 lira ki yeni çıkmış bu kalitede bir yapım için Türkiye'de görmediğimiz bir fiyat etiketine sahip. RE7'nin hikayesi çok akıcı. Kapana kısılma hissini çok iyi veriyor. Outlast 2 daha fazla açık alan vadediyor. Daha çok aksiyonvari bir havası var RE7'ye göre. En olmadı bahar sonuna doğru bir indirim mutlaka gelir ikisini de kaparsınız bu türü seviyorsanız.
Şöyle bir toparlamak gerekirse Outlast 2 olmuş mu? Olmuş. Alınır mı? Alınır. İlk oyunla aynı ismi taşımasına rağmen farklı bir yapım izlenimi bırakıyor mu? Bırakıyor. İlk oyunun hikayesi sankim daha tutarlıydı gibi geldi bana ama DLC'ler piyasaya sürülsün bakarız sonrasına. Buraya kadar okuduysan da kocaman bir teşekkür benden sana. :)
Outlast 2 (İnceleme)
Reviewed by UltiDigi
on
03:39:00
Rating:

Hiç yorum yok: